Till innehållet

Cirkus Gaming

Projektet drivs av: Flamman Socialt förebyggande Centrum

Beskrivning av projektet

Projektet ska arrangera en informationsturné kring dataspel i fem städer i Sverige i syfte att främja ett hälsosamt spelande och motverka spelberoende bland barn och unga.

Flamman ungdomarnas hus i Malmö ska arrangera en informationsturné kring dataspel i fem städer i Sverige i syfte att främja ett hälsosamt spelande och motverka spelberoende bland barn och unga. Projektet ska även stärka kunskapen om beroendemekanismerna inom spelindustrin bland vårdnadshavare och andra viktiga personer runt målgruppen.

Målet är att ge alla barn och unga som spelar dataspel förutsättningar att skaffa sig ett hälsosamt spelande.

Efter projektet kommer Flamman kunna erbjuda fortsatta workshoppar och utbildningar för skolor, kommuner och andra intressenter.

Projektet drivs i nära samverkan med Spelberoendes förening, Sociala resursförvaltningen i Malmö och Lunds universitet.

Projektets tidstatus

100%

Projektet startade i februari 2019 och avslutades i februari 2022.

Projektets tidstatus

100%

Projektet startade i februari 2019 och avslutades i februari 2022.

Kontakt

Ort
Malmö

Liknande projekt

  • Extremkoll

    Projektet ska erbjuda alla unga i Sverige, 13-25 år, kunskap och verktyg för att stå emot extremistiska budskap och propaganda på nätet.

  • Extremkoll 2.0

    Syfte och mål med projektet är att bygga en plattform för aktörer som arbetar för demokratiska värden och mot våldsbejakande extremism tillsammans…

  • Unga mot extremism - Skåne och Blekinge

    Projektet syftar till att utveckla ungas inkludering i det förebyggande arbetet kring våldsbejakande extremism i alla kommuner i Skåne och Blekinge.

Sidan uppdaterades 2020-07-08.