Till innehållet

Crossing Boarders

Projektet drevs av: Förbundet Vi Unga No Limit Skate

Beskrivning av projektet

Crossing Boarders är en stiftelse som stöttar verksamheter i att nå och inkludera underrepresenterade grupper utifrån vår egenutvecklade metod Jämställdhetseffekten. Jämställdhetseffekten har utvecklats med stöd från Allmänna Arvsfonden.

Crossing Boarders vision är ett jämställt och inkluderande samhälle där alla röster får höras och alla kan nå sin fulla potential. Vi vill vara en positiv kraft som jobbar lösningsfokuserat och nyskapande. Vi jobbar med praktiska metoder för att hjälpa organisationer att nå och inkludera målgrupper de har svårt att nå.

Som progressiv organisation vill vi komma med lösningar och inte bara stå och stampa vid problemen. Vi tror att vi behöver få med alla om vi ska nå våra mål om ett jämställt och inkluderande samhälle. På samma gång som vi anser att det generella jämställdhetsarbetet måste lyftas till en högre nivå och vi jobbar med begrepp som intersektionalitet, är vi säkra på att det inte behövs göras krångligt. Vår verksamhet vilar på tre ben. Vi (1) utbildar i vår egenutvecklade metod Jämställdhetseffekten som ger konkreta verktyg att göra verksamheter jämställda och inkluderande, (2) vi driver opinions- och informationsarbete med fokus på lösningar och (3) vi metodutvecklar för att flytta fram positionerna för jämställdhets- och inkluderingsarbetet.

Projektets tidstatus

100%

Projektet startade i maj 2011 och avslutades i maj 2014.

Projektets tidstatus

100%

Projektet startade i maj 2011 och avslutades i maj 2014.

Kontakt

Ort
Stockholm och Umeå

Liknande projekt

  • En inkluderande generation

    Inom projektet vill man möta behovet av ökad inkludering i samhället i allmänhet och bland ungdomar i synnerhet.

  • Gaming of Umeå

    Detta projekt har avbrutits och inga medel har utbetalats.

  • Stress(o)tålig

    Projektet syfte är att förebygga ohälsosam stress som drabbar specifikt unga kvinnor under 25 år i arbetslivet.

Sidan uppdaterades 2020-06-02.