LIMBO

Beskrivning av projektet

Projektet ska utveckla metoder för att unga upp till 25 år, som går eller har gått en spelutvecklarutbildning, ska inspireras till att starta eget företag eller öka sin anställningsbarhet. Drivhuset Skaraborg ska tillsammans med ungdomar, andra drivhus och aktörer inom spelutvecklingssektorn och entreprenörskap ta fram arbetssätt som både inspirerar och stärker ungdomarna i deras väg till ett arbete. Särskilt fokus kommer ligga vid att utbildningarna och materialet som skapas är anpassat för personer med NPF-diagnoser.

Projektet syftar också till att sprida metoderna till fler aktörer som möter målgruppen och därigenom bidra till en mer inkluderande arbetsmarknad inom spelutveckling. I samarbete med Game Habitat Malmö, Science Park Skövde och Drivhusen i Göteborg och Malmö ska projektet genomföras framför allt i södra Sverige men spridas nationellt. Efter projektslutet ska de utbildningar, coachningsprogram och verktyg som utvecklats fortsätta användas utan extra kostnader för projektorganisationerna. De kommer även fortsätta spridas vidare till fler aktörer och fortsätta skapa värde för målgruppen.

Beviljat belopp

6 409 500 kronor

Projektets tidstatus

15%

Projektet startade i juni 2025 och avslutas i maj 2028.

Beviljat belopp

6 409 500 kronor

Projektets tidstatus

15%

Projektet startade i juni 2025 och avslutas i maj 2028.

Kontakt

Ort
Skövde

Beskrivning av projektet

Projektet drevs av: Stiftelsen Drivhuset Skaraborg

Beviljat belopp

6 409 500 kronor

Projektets tidstatus

15%

Projektet startade i juni 2025 och avslutas i maj 2028.

Beviljat belopp

6 409 500 kronor

Projektets tidstatus

15%

Projektet startade i juni 2025 och avslutas i maj 2028.

Kontakt

Ort
Skövde

Liknande projekt

  • Progress by FCR

    Projektet riktar sig till ungdomar i åldern 16-25 år som har låga språkkunskaper i svenska och som inte har avslutat eller riskerar att inte avsluta…

  • On track!

    Projektets målgrupp är ungdomar 19-25 år i Värnamo som är i början av arbetslivet. Syftet är att ta fram en utbildningsmetod för att ge ungdomar…

  • BLING Inkubator

    Projektets syfte är att utveckla metoder för att stärka ungas företagsamhet och entreprenörskap i förorten.

Sidan uppdaterades 2025-03-11.