Till innehållet

Machofabriken 2.0

Projektet drivs av: Riksorganisationen Män för Jämställdhet

Beskrivning av projektet


Riksorganisationen Män för Jämställdhet, Unizon (f.d. Sveriges Kvinnojourers Riksförbund) och ROKS (Riksorganisationen för Kvinnojourer och Tjejjourer i Sverige) vill vidareutveckla metodmaterialet Machofabriken genom att stärka upp, tillgängliggöra och utveckla för att möjliggöra ännu bredare våldspreventivt och normförändrande arbete kring strukturer och föreställningar om manlighet och jämställdhet. Materialet, bestående av filmer och metoder för diskussion, ska dels utvecklas som helhet men även stärkas upp med nya teman som det idag saknas förändringsfokuserade våldspreventiva verktyg att arbeta med. Vidare ska materialet göras mer tillgängligt i ett digitaliserat format för att bli mer användarvänligt och nå ut bredare. Den primära målgruppen är unga mellan 13-25 år och särskilt fokus kommer att ligga på de målgrupper som Machofabrikens tidigare material inte anpassats för, där man identifierat en stor efterfrågan, exempelvis boenden för nyanlända, SFI och kriminalvårdsanstalter. Efter projektets slut kommer verksamheten att finansieras genom intäkter för sålt material och utbildningar.

Projektets tidstatus

100%

Projektet startade i juni 2016 och avslutades i juni 2019.

Projektets tidstatus

100%

Projektet startade i juni 2016 och avslutades i juni 2019.

Kontakt

Ort
Stockholm

Liknande projekt

  • SKOLSMART

    Skolsmart arbetar för att gymnasieelever ska veta om sina juridiska rättigheter och skyldigheter på sin arbetsplats - i skolan!

  • Skolträffen

    För att förebygga och minska fördomar skapar vi möten mellan ungdomar från olika områden med olika bakgrund. Syftet är att minska utanförskap,…

  • Skärpning

    Det övergripande syftet är att med lösningsfokus skapa en verklig motkraft mot näthat och visa vägen till ett tryggt och inkluderande internet.

Sidan uppdaterades 2020-06-02.