Till innehållet

Machofabriken 2.0

Projektet drevs av: Riksorganisationen Män för Jämställdhet

Beskrivning av projektet


Riksorganisationen Män för Jämställdhet, Unizon (f.d. Sveriges Kvinnojourers Riksförbund) och ROKS (Riksorganisationen för Kvinnojourer och Tjejjourer i Sverige) vill vidareutveckla metodmaterialet Machofabriken genom att stärka upp, tillgängliggöra och utveckla för att möjliggöra ännu bredare våldspreventivt och normförändrande arbete kring strukturer och föreställningar om manlighet och jämställdhet. Materialet, bestående av filmer och metoder för diskussion, ska dels utvecklas som helhet men även stärkas upp med nya teman som det idag saknas förändringsfokuserade våldspreventiva verktyg att arbeta med. Vidare ska materialet göras mer tillgängligt i ett digitaliserat format för att bli mer användarvänligt och nå ut bredare. Den primära målgruppen är unga mellan 13-25 år och särskilt fokus kommer att ligga på de målgrupper som Machofabrikens tidigare material inte anpassats för, där man identifierat en stor efterfrågan, exempelvis boenden för nyanlända, SFI och kriminalvårdsanstalter. Efter projektets slut kommer verksamheten att finansieras genom intäkter för sålt material och utbildningar.

Projektets tidstatus

100%

Projektet startade i juni 2016 och avslutades i juni 2019.

Projektets tidstatus

100%

Projektet startade i juni 2016 och avslutades i juni 2019.

Kontakt

Ort
Stockholm

Liknande projekt

  • Folkbildningsfältare

    Syftet med projektet är att ge utrymme för en uppstart av ett uppsökande folkbildningsarbete.

  • ARTmovement

    ARTmovement är ett folkbildande konstprojekt med integrationssyfte. Projektet kommer aktivt att söka upp unga nyanlända och etablerade svenskar som…

  • Allierad

    Projektet ska skapa en metod för att härbergera det engagemang som många unga känner idag.

Sidan uppdaterades 2020-06-02.