Till innehållet

Sonder - fördjupad läsförståelse genom jagförståelse

Projektet drivs av: Föreningen Fisksätra museum

Beskrivning av projektet

Projektet Sonder/verksamhet tre skolor höst 2015/vår. Projektets mål är att genom samarbete med barn och unga i konstnärliga arbetsprocesser konstruera en modell för såväl språkutveckling, läsutveckling, samt fördjupad läsförståelse. 

Projektets tidstatus

100%

Projektet startade i april 2014 och avslutades i april 2017.

Projektets tidstatus

100%

Projektet startade i april 2014 och avslutades i april 2017.

Kontakt

Ort
Saltsjöbaden

Liknande projekt

  • Artiklar för livet

    Utifrån olika estetisk-pedagogiska metoder där eleverna bland annat får undersöka, improvisera, leka, analysera, värdera och slutligen framföra en…

  • Art Kod - Demokrati, konst och det offentliga rummet

    Vem får sätta sina spår? Vem får påverka? Demokrati, konst och det offentliga rummet Art Kod skapar experimentytor och platser där barn och ungdomar…

  • Artscape - Gemensamt skapande för barn och unga

    Projektets ska utveckla en pedagogisk metod där barn och unga arbetar med kollektivt skapande av gatukonst som ett verktyg för att förstå demokratin…

Sidan uppdaterades 2020-06-02.