Till innehållet

Use your influence - Från köphets till sluten krets

Projektet drivs av: Fair Action

Beskrivning av projektet

Fair Action ska tillsammans med Sveriges Ungdomsråd, kommuner, forskare, experter och ideella organisationer stötta ungas engagemang kring cirkulär ekonomi, företagsansvar, greenwashing, slow fashion och ungas inkludering i syfte att öka målgruppens framtidstro och välmående.

Studier visar att en framgångsrik strategi för att få unga att må bättre är att ge dem konkreta tips på hur de själva kan agera. Målet är att få fler engagerade och välmående unga som känner att de kan påverka, både lokalt och globalt.

Projektet har två målgrupper; unga deltagare mellan 12–17 år och unga influencers mellan 18–25 år. Tillsammans med dem utvecklar projektet en workshopsserie med aktiviteter utifrån målgruppens olika intressen. Exempel på aktiviteter kan vara att unga granskar sin egen fritidsgårds hållbarhetsarbete eller att influencers lär sig om hur de påverkar sina unga följare utifrån budskap och samarbeten. Workshopsmaterialet kommer att finnas tillgängligt på Fair Actions hemsida efter projektets slut och spridas genom projektets samverkansparter.

Projektets tidstatus

100%

Projektet startade i november 2021 och avslutades i november 2024.

Projektets tidstatus

100%

Projektet startade i november 2021 och avslutades i november 2024.

Kontakt

Ort
Stockholm

Liknande projekt

  • Vägen vidare - för unga som varken arbetar eller studerar (UVAS)

    Projektet syftar till att unga med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar som varken arbetar eller studerar ska bli delaktiga i sin egen…

  • Kraftverket

    Syftet med projektet är att utveckla en modell genom caféworkshoppar och ett webbaserat kunskapslyft om ens rättigheter och hur man nyttjar sin rätt…

  • Må bäst!

    I projektet ska man utveckla arbetssätt för att förebygga och minska mental ohälsa hos målgruppen ungdomar och unga vuxna. Man ska höja kunskap om…

Sidan uppdaterades 2024-01-18.