Kakor

Vi använder oss av kakor (cookies) för att underlätta navigering och för att förbättra ditt besök på arvsfonden.se. Kakor behövs för Lyssna-funktionen och för att hantera inställningar som du gör. Genom att göra inställningar i webbläsaren kan du blockera webbkakor. Det kan innebära att vissa tjänster på webbplatsen inte fungerar samt att du får se detta meddelande ofta.

Cirkus Gaming

Projektet drivs av: Flamman Socialt förebyggande Centrum

Beskrivning av projektet

Projektet ska arrangera en informationsturné kring dataspel i fem städer i Sverige i syfte att främja ett hälsosamt spelande och motverka spelberoende bland barn och unga.

Flamman ungdomarnas hus i Malmö ska arrangera en informationsturné kring dataspel i fem städer i Sverige i syfte att främja ett hälsosamt spelande och motverka spelberoende bland barn och unga. Projektet ska även stärka kunskapen om beroendemekanismerna inom spelindustrin bland vårdnadshavare och andra viktiga personer runt målgruppen.

Målet är att ge alla barn och unga som spelar dataspel förutsättningar att skaffa sig ett hälsosamt spelande.

Efter projektet kommer Flamman kunna erbjuda fortsatta workshoppar och utbildningar för skolor, kommuner och andra intressenter.

Projektet drivs i nära samverkan med Spelberoendes förening, Sociala resursförvaltningen i Malmö och Lunds universitet.

Projektets tidstatus

60%

Projektet startade i februari 2019 och avslutas i februari 2022.

Projektets tidstatus

60%

Projektet startade i februari 2019 och avslutas i februari 2022.

Kontakt

Ort
Malmö
Sidan uppdaterades 2020-07-08.