Till innehållet

Skicka in årsrapport med e-tjänst

Från den 2 juni är det möjligt att skicka in årsrapport för projektstöd i vår nya e-tjänst. På denna sida beskriver vi i tre steg hur det går till att förbereda och skicka in en årsrapport.

Steg 1

Steg 2

Steg 3

3. När ni är redo att skicka in årsrapporten

  • Läs sammanställningen av allt ni har fyllt i. Ni kan välja att ladda ner och skriva ut sammanställningen.
  • Därefter uppger ni vem eller vilka som är behöriga företrädare (firmatecknare) och deras personnummer. Företrädarna får e-post med information om hur de signerar årsrapporten digitalt med e‑legitimation (BankID eller Freja eID+).
  • Även du som fyller i e-tjänsten signerar med e‑legitimation.
  • Det är först när ni alla har signerat årsrapporten som den inkommer till Allmänna arvsfonden.

Logga in i e-tjänsten

Varför ska man förbereda sig innan man loggar in i e-tjänsten?

E-tjänsteplattformen uppdateras regelbundet och då kan det finnas risk att det som du skrivit i e‑tjänsten försvinner. Det är därför säkrast att skicka in årsrapporten samma dag som du börjar fylla i e-tjänsten. Det gör ingenting om behöriga företrädare inte kan signera rapporten samma dag.

Hjälpte informationen på denna sida dig?
Sidan uppdaterades 2025-06-03.