Till innehållet

KliMatspelet

Projektet drivs av: Sveriges Lantbruksuniversitet

Beskrivning av projektet

Sveriges Lantbruksuniversitet (SLU) ska tillsammans med 4H, Svenska Kyrkans Unga, Sverok Väst och WWF Sweden Youth ta fram ett digitalt spel för lärande: KliMat-spelet.

Spelet ska tydliggöra utmaningar och möjligheter i en situation där samhället både vill öka sin självförsörjningsgrad av livsmedel och nå de globala målen som berör klimat, biologisk mångfald och växtnäringshushållning. Spelet utvecklas av målgruppen unga i samverkan med forskare och lärare. Spelet ska förvaltas av SLU men spridas till skolor och föreningar genom projektets samverkansparter.

Beviljat belopp

4 859 290 kronor

Projektets tidstatus

88%

Projektet startade i oktober 2022 och avslutas i september 2025.

Beviljat belopp

4 859 290 kronor

Projektets tidstatus

88%

Projektet startade i oktober 2022 och avslutas i september 2025.

Kontakt

Ort
Lomma

Liknande projekt

  • Idrott mot extremism

    Projektet syftar till att utveckla förebyggande åtgärder för att motverka högerextrem rekrytering och påverkan, och att bygga samverkansstrukturer…

  • Ung livskraft i samverkan

    Syftet med projektet är att främja målgruppen ungas (12-25 år) deltagande och engagemang i civilsamhället på den gotländska landsbygden. Målet är…

  • Trygga spelplatser för unga

    Projektets syfte är att förbättra spelkulturen bland spelintresserade ungdomar 12-19 år, särskilt vad det gäller uttryck kring rasism. Målet är att…

Sidan uppdaterades 2022-10-07.