Till innehållet

KliMatspelet

Projektet drivs av: Sveriges Lantbruksuniversitet

Beskrivning av projektet

Sveriges Lantbruksuniversitet (SLU) ska tillsammans med 4H, Svenska Kyrkans Unga, Sverok Väst och WWF Sweden Youth ta fram ett digitalt spel för lärande: KliMat-spelet.

Spelet ska tydliggöra utmaningar och möjligheter i en situation där samhället både vill öka sin självförsörjningsgrad av livsmedel och nå de globala målen som berör klimat, biologisk mångfald och växtnäringshushållning. Spelet utvecklas av målgruppen unga i samverkan med forskare och lärare. Spelet ska förvaltas av SLU men spridas till skolor och föreningar genom projektets samverkansparter.

Beviljat belopp

4 859 290 kronor

Projektets tidstatus

76%

Projektet startade i oktober 2022 och avslutas i oktober 2025.

Beviljat belopp

4 859 290 kronor

Projektets tidstatus

76%

Projektet startade i oktober 2022 och avslutas i oktober 2025.

Kontakt

Ort
Lomma

Liknande projekt

  • Min story - Vår Agenda

    Projektets ska tillsammans med elever och pedagoger utveckla en ny metod som syftar till att synliggöra och koppla individuella erfarenheter och…

  • Run for Office - en innovativ plattform skapad av Höj Rösten och Löparakademin

    Projektet syftar till att ge unga kunskap och verktyg för att omvandla sitt samhällsintresse till ökat engagemang och handling för ett hållbart…

  • FREDSAKADEMIN

    Projektets syfte är att möjliggöra för fler unga att engagera sig i frågor som rör hållbar fred och säkerhet, demokrati och mänskliga rättigheter.

Sidan uppdaterades 2022-10-07.